Klachtenregeling
Misschien bent u het met bepaalde zaken niet eens of bent u ontevreden bijvoorbeeld over de geboden hulp, de bejegening of de rekening. Als u vragen of klachten heeft laat het dan weten, dan kan samen gezocht worden naar een oplossing. Een rechtstreeks gesprek is vaak de beste weg. Juventas heeft zich aangesloten bij de landelijke klachten- en geschillenregeling, opgesteld door P3NL, gericht op de geestelijke gezondheidszorg en voldoet hiermee aan de wettelijke eis omtrent aansluiting bij een erkende geschillencommissie.
Naar een onafhankelijke vertrouwenspersoon
Volwassenen en kinderen kunnen met vragen of klachten naar een vertrouwenspersoon. Een vertrouwenspersoon kan meegaan naar gesprekken met de gemeente of een hulpverlener. Ook helpt de vertrouwenspersoon u met het indienen van een klacht bij een klachtencommissie of bij het bezwaar maken bij de gemeente. U kunt voor een vertrouwenspersoon contact opnemen met Jeugdstem, het Advies en Klachten bureau Jeugdzorg